środa, 2 maja 2012

z Tolkienem na Półce.

"Hobbit"

ulubione cytaty
   
rozdział 5 "Zagadki w ciemnościach" to pierwsze spotkanie Bilbo Bagginsa z Gollumem, dla mnie jeden z najlepszych rozdziałów w Hobbicie!

dla kogo:    od 10 lat; kobieta/ mężczyzna
pora roku: na każdą porę roku
z cyklu:      "pod wesołą chmurką przygód mamy mnóstwo; 
                     z historią w tle"
czytałam:   marzec 2010 


"Władca Pierścieni"

przy zakupie książki należy zwrócić szczególną uwagę na tłumaczenie, najlepiej przełożyła Władcę Pierścieni (i inne powieści Tolkiena) MARIA SKIBNIEWSKA
Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA zapewnia tłumaczenie Pani Skibniewskiej, starsze wydania to wydawnictwo Czytelnik

dla kogo:    od 15 lat; kobieta/mężczyzna
pora roku: letnie bądź zimowe długie wieczory
z cyklu:     " wybrać dobro nie jest łatwo ale pomimo wszystko
                   spróbuję; do sukcesu przygód wiele; warto mieć 
                   wiernych przyjaciół"
czytałam:  sierpień 2010


do przeczytania przede mną:

Silmarillion kupiłam w warszawskim antykwariacie (BUW).
Trafiłam na książkę z "historią", kiedy ja miałam skończone 6 lat, ktoś inny wręczał ją w prezencie. (na drugiej stronie urocza dedykacja, książki mają duszę)


A tak wygląda "mała" kolekcja Tolkiena na mojej półce:

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz